لوگو

لوگو و اهمیت آن

لوگو چیست ؟

لوگو طرحی گرافیکی از علائم یا برچسب‌ها است که با سبک خاصی تنظیم شده که علاوه بر زیبایی، ارتباط با حیطه ی کاری وخوانایی آن هم اهمیت زیادی دارد. این طرح گرافیکی ،طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها ، نهادها و … را شرح می‌دهد.

تقریبا همه کسب و کارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهنده ی ارزش ها و ویژگی هایشان در بازار و در میان عموم است.این طرح نقش مهمی در بازاریابی سازمان و کسب و کارها در بازار رقابتی امروز ایفا می کند.

اگر به نام برندهای معروفی چون Apple و McDonald’s و Gap فکر کنید. اولین چیزی که با شنیدن نام این برندها در ذهن شما تداعی می شود شکل لوگوی آن ها است. بنابراین لوگو نقشی حیاتی در هویت یک شرکت یا سازمان دارد. حتی تحقیقات اخیر در مباحث سئو سایت و مجله Consumer Research نشان داده که لوگو عنصر اساسی لوگو (که همان شکل آن است) در چگونگی درک افراد از شرکت و محصولات و خدمات آن موثر است.

جالب است بدانید که تصور مردم از لوگوهای پیچیده این است که آن سازمان با این لوگو ، خلاق ولی غیرقابل اعتماد می باشد. طرح هایی که در شکل کلی آن ها از اشکال دایره ای و زاویه ای استفاده شده است از حیث علمی تاثیرگذاری بیشتری در عقاید افراد خواهند داشت.

طراحی لوگو ، چگونه ارزش برند و کسب و کار شما را افزایش می دهد؟

هویت

به گفته یک سایت‌ بازاریابی (marketectsinc.com)، لوگو موثرترین ابزار برندینگ جهت هویت سازی در بازار کسب و کار است. اگر لوگوی شما بتواند پیامتان را بطور موثر و گیرا منتقل کند،می توانید هویتی منحصر به فرد را برای کسب و کار خود خلق کنید. لوگوها بر روی تمامی ابزارهای بازاریابی از جمله وبسایت، کارت تجاری، نوشت افزار و بروشورها چاپ می‌شوند. با این حضور گسترده، مخاطب کم کم به لوگوی شما و نهایتا به کیفیت بالای محصولات و خدمات وابسته می‌گردد پس لوگو قدرتمندترین روش خلق هویت برند باقی می‌ماند.

شناخت

هر سازمان با هدف معرفی بیشتر محصولات به مشتریان بالقوه و بالفعل کار می‌کند. شرکت‌ها اغلب به دنبال شناساندن بیشتر استانداردهای بالای خدمات و کالاهایشان هستند، و تمایل دارند مشتریان (بالقوه و بالفعل) کسب‌وکارشان را جدی بگیرند. سایت clapboom می‌گوید لوگو نماد کسب‌وکار شماست و اینکه چطور شناخته شوید. این طرح در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات با کیفیت بالا نقشی اساسی بازی می‌کند. علاوه بر این، یک لوگوی حرفه‌ای در ایجاد حس اطمینان خاطر بین مصرف‌کنندگان نقش بسزایی دارد، همچنین به افزایش ارزش برند کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند به سرعت آن را به یاد آورند. فراموش نکنید وقتی مردم لوگوی شما را می‌بینند تجربه، احساس و سلیقه‌ی خودشان را نگاه می‌کنند.

حرفه ای بودن

مزیت دیگر داشتن یک طرح واحد این است که رویکرد حرفه‌ای برند شما در اجرای کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد. اغلب مردم لوگویی با کیفیت بالا را به کیفیت خدمات آن شرکت ربط می‌دهند. بنابراین یک لوگوی حرفه‌ای و گیرا در معنا بخشیدن به کسب‌وکار مهم است.

پیشی گرفتن در رقابت

زمانیکه لوگوی خود را طراحی کردید، طرح حرفه‌ای آن براحتی توجه مردم را جلب می‌کند. این امر منجر به جذب سهم زیادی از بازار می‌شود. از آنجاییکه مشتری کیفیت طراحی لوگو را با کیفیت محصولات و خدمات مرتبط می‌داند، لوگو بعنوان مزیتی رقابتی در بازار محسوب می‌گردد. تمام بزرگان عرصه‌ی جهانی از لوگو صرفا با هدف حفظ رقابت استفاده می‌کنند بنابراین لوگو صرفا یک “تصویر” نیست بلکه عنصر مهمی در مدیریت شهرت کسب‌وکار شماست.

برخط نگاران ، همراه همیشگی شما در دنیای آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *