تجارت الکترونیک (E-Commerce)

تجارت الکترونیک یا Ecommece به چه معنی است؟ از تجارت الکترونیک تعاریف مختلفی ارائه شده است که میتوان ساده ترین تعریف را به این ترتیب گفت: تجارت الکترونیک یعنی کسب و کار را از طریق شبکه های اینترنتی انجام دادن. هدف تجارت الکترونیک یافتن روش های مناسب در ذخیره و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده ها و به فروش گذاشتن محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی است. در واقع هر نوع تراکنشی که به صورت الکتریکی انجام شود تجارتی الکترونیکی است. در تجارت الکترونیک سئو نقش بسیار مهمی دارد خوب است که تولید محتوا را با در نظر گرفتن سئو و با کسی که با سئو اشنایی دارد انجام دهید. تجارت الکترونیکی که تا چند سال قبل به تعداد خاصی از سازمانها و شرکت ها محدود بود امروزه بسیار در حال گسترش است به طوری که در حال حاضر بسیاری از افراد گمنام در شبکه وجود دارند. با گذشت زمان حیطه استفاده از تجارت الکترونیکی هم افزایش یافت. به طوری که در حال حاضر دیگر فعالیت های تجاری مانند قراردادها و تبلیغات و غیره را نیز در بر گرفته است. همینطور که میبینید زمینه کاربرد تجارت الکترونیکی بسیار بالا و گسترده است. همینطور در پیش بینی های انجام شده اینطور گفته شده که گستردگی تجارت الکترونیک بالاتر نیز خواهد رفت. از مثال هایی که میتوان برای تجارت الکترونیکی آورد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– پرداخت الکترونیک:
زمانی که شما وارد سایتی میشوید و محصولی را خریداری میکنید بحث ورود به درگاه بانک و پرداخت مبلغ مثالی از مبحث تجارت الکترونیک است که زحمت رفتن به باجه های بانک را کم میکند و همینطور میتوانید در این مسیر موارد امنیتی را نیز به مراحل پرداخت خود اضافه کنید.
– بانکداری اینترنتی:
با بانکداری اینترنتی شما دیگر لازم نیست برای هر اقدام بانکی خود تا بانک بروید و میتوانید این کار را از طریق سایت و یا اپلیکیشن بانک خود انجام دهید.
از دیگر مثال های تجارت الکترونیک میتوان به خرید آنلاین، مزایده های انلاین و غیره اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *