طراحی وب واکنش گرا

آشنایی با طراحی وب واکنش گرا

طراحی وب واکنشگرا چیست؟

طراحی وب واکنش گرا عبارتی است که اگر با عرصه طراحی وب سروکار داشته اید حتما تابحال آن را شنیده اید ، در ادامه این مقاله در مورد این امکان مهم در طراحی سایت بیشتر توضیح می دهیم.

طراحی وب واکنش گرا ( به انگلیسی: Responsive web design ) ( به اختصار :RWD ) یک روش طراحی وب است که هدف آن نمایش مطلوب صفحه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از تلفن‌های همراه تا نمایشگر کامپیوترهای رومیزی است.

طراحی وب واکنش گرا رویکردی است که طراحان وب را قادر می سازد تا با پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر، نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهند و سایتی را طراحی کنند که کاربر با هر دستگاهی قادر به دیدن مطلوب آن باشد.

تا چندی پیش برای نمایش یک وب سایت در موبایل، طراحی و برنامه نویسی مجزا تحت عنوان Mobile version یا سایت موبایل محور انجام می‌شد. در این نوع طراحی، سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می‌داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می نمود.

در طراحی وب واکنش گرا یا ریسپانسیو ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور می باشد به گونه ای که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شود.

سایت هایی با ویژگی ریسپانسیو برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شایسته است که یک شرکت پیشرو و موفق، اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارایه ونسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب دهد زیرا با توجه به این امکان بی نظیر کاربر تعامل بهتری با سایت برقرار کرده و این تکنیک تاثیر مثبت و جذب بیشتری روی کاربر خواهد داشت.همکاران ما در برخط نگاران با قراردادن این ویژگی مهم روی تمامی طراحی های خود شما را در رسیدن به موفقیت در کسب و کار مورد نظر خود همراهی می کنند.

مزایای طراحی وب واکنش گرا

  1. نیاز به راه‌اندازی نسخه موبایل جداگانه برای سایت شما نیست و هزینه‌های توسعه و نگهداری وبسایت کاهش خواهد یافت.
  2. در طراحی سایت یک نگاه واحد وجود دارد و دیگر شاهد چند پارگی نسخه های مختلف سایت خود نیستید.
  3. تمامی صفحات شما یک آدرس (URL) دارند. تا به حال به این فکر کرده اید که اگر نسخه موبایل جداگانه‌ای برای یک سایت داشته باشید و کاربری از طریق موبایل وارد سایت شده و لینکی را با دوست خود که با لپ‌تاپ کار میکند به اشتراک بگذارد چه خواهد شد؟ با طراحی واکنش‌گرا دیگر نگران نوع دستگاه کاربر سایت خود نیستید. زیرا سایت شما همه ی دستگاه ها را پشتیبانی می کند.

برخط نگاران ، همراه همیشگی شما در دنیای آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *